Aktuális híreink
Május 18-án a Volkswagen Magyarország ezer felsőoktatásban tanuló hallgatót hívott meg a Szépművészeti Múzeumba, hogy ingyen tekinthessék meg a „Csontváry 170” kiállítást. A jegyek mindössze 7 nap alatt elfogytak, a programban résztvevő egyetemek regisztrált hallgatói így térítésmentesen látogathatnak el egyszeri alkalommal a Múzeumba.
Május 20-án került megrendezésre a 28. Év Menedzsere Díjátadó Gála, melyen az elmúlt év legjobb hazai vezetőit díjazták. Ezúttal is kiemelt figyelem irányult szombat este a Menedzserszövetség és a Volkswagen által közösen alapított Kék Innovációs Különdíjra, melyet idén 6. alkalommal adtak át. Pesti Tímea, Joerg Bauer, Ifj. Chikán Attila, Karikó Katalin és dr. Szászi István, után Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezetője, a MAM vállalatcsoport gyártási vezérigazgatója lett idén a díj kitüntetettje.
Új generációjába lép az ID.-család elektromos hajtása. Az új APP550 hátsókerékhajtás formájában teljes egészében új fejlesztésű hajtásegységet kapott a Volkswagen elektromos modellcsaládja, amely fokozott gazdaságosság mellett tesz lehetővé a jövőben nagyobb teljesítményt az ID.-modellek számára. Ennek előnyei mind a menetteljesítmények, mind pedig a megnövelt hatótávok tekintetében megmutatkoznak. Az új hajtásrendszer-generációval – 210 kW (286 LE) teljesítményű változatban – várhatóan az év végétől szállítja első járműveit a Volkswagen.
A márka első felső-középkategóriájú, globális elektromos modelljeként a Volkswagen bemutatja új ID.7 sorozatát, amely akár 700 kilométer (WLTP) hatótáv, a dinamikus hajtásrendszer, a tágas térkínálat és a prémiumtechnikák együttesével kényelmes utazólimuzinként tár fel új piaci szegmenst az ID.-család előtt. Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.
1973-ban egy immár vízhűtésű motorokkal szerelt, teljes egészében új fejlesztésű modellcsalád érkezett a piacra a Passat formájában, amely azóta szerte a világon mély benyomást keltő sikertörténetet írt. A modell ötvenedik születésnapja alkalmából bemutatjuk a múlt század ikonikus Passat verzióit.
A Touran idén ünnepli 20. születésnapját, s továbbra is tágas térkínálat és magasfokú variálhatóság jellemezte beltérrel, gazdaságos motorok palettájával és agilis irányíthatósági tulajdonságokkal bizonyul meggyőzőnek. Az alapfelszereltségét bővítő nagyszámú biztonsági rendszer mellett extrafelszereltségként már a Menetasszisztens (Travel Assist) és a Dinamikus távfény-asszisztens (Dynamic Light Assist) is rendelkezésre áll.
Tovább növelte nyereségességét a 2022-es üzleti év folyamán a Volkswagen márka, miközben az értékesítések hatékony menedzsmentjének és a következetes költségoptimalizálásnak köszönhetően stabil pénzügyi eredményt ért el. A különleges tételek előtti működési eredmény a kihívásokkal teli gazdasági környezet és a feszült geopolitikai helyzet ellenére is 2,6 milliárd euróra, az operatív hozamarány pedig 3,6 százalékra emelkedett.
Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka, amely ID. 2all tanulmányával kínál először kitekintést egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen modellre. Az első jellemzők: elsőkerék-hajtás, akár 450 kilométer hatótáv, innovatív műszaki megoldások – mint például a Menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner) – és a Volkswagen új formai nyelvezete. A sorozatgyártású változat az MEB Entry platform műszaki alapjaira épül majd és azon tíz új e-modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.
Az akkumulátorok, a töltés és az elektromos főegységek szakterületein kínált betekintést elkövetkező e-autó-fejlesztéseibe a Volkswagen Group Technology a 2023-as Tech Day alkalmával. A középpontban a jövő elektromos hajtásrendszere áll. Ennek szellemében a Volkswagen az összes alapvető főegységet házon belül kívánja biztosítani, az akkumulátorok és az elektromos motorok mellett immár az impulzus-inverter és a hőmenedzsment-rendszerek fejlesztését is önállóan végezve. Az ily módon közös forrásból származó Volkswagen hajtásrendszer jelentős hatékonysági és költségelőnyöket kínál: már az egyes alkatrészek optimális összhangjával is akár 20 százalékkal növelhető a gazdaságosság.
A GINOP-6.1.6-17-2018-00528 projekt megvalósítását 2019.01.08-án kezdtük meg a szakmai megvalósító és a projektmenedzser bevonásával. A képzéseket megvalósítását a 2020-as év júniusában kezdtük meg, majd az év során folytattuk. A képzések megvalósítása a 2021-es évre is áttolódott, így a projekt fizikai befejezése 2021.04.07. A projekt konzorciumban valósult meg.
Megérkezett márkakereskedésünkbe az elektromobilitás legújabb generációja, az innovatív ID. Buzz, mely a Volkswagen első, teljesen elektromos kisbusza. Multifunkcionális, teljeskörűen hálózatba kapcsolt és teljes mértékben újragondolt. Az új ID. Buzz a Volkswagen Csoport modelljeiből már ismerős, nettó 77 kWh-s akkumulátorral érhető el, mely a 150 kW-os elektromos motorral akár 420 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
Az Euro NCAP európai tesztszervezet december 8-án közzétette legfrissebb járműbiztonsági teszteredményeit. Az ID. Buzz és az új Amarok révén a Volkswagen Haszonjárművek nem is egy, hanem mindjárt két, műszakilag egymástól teljesen eltérő modellje részesült „Nagyon jó” („Very good”) minősítésben – mindkettő a legmagasabb, ötcsillagos értékelést szerezte meg.