Újdonság a Volkswagenről
2020.06.10.

A Volkswagen összes kereskedelmi partnere elfogadta az ID. család új értékesítési modelljét

Minden Volkswagen márkakereskedés aláírta a teljesen elektromos ID. járműcsaládra vonatkozó, új értékesítési modellről szóló szerződéseket. Az ID.3 értékesítésével a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek vonatkozásában is elindul a nagyvállalati ügyfelek esetében már évek óta jól működő kiskereskedelmi ügynöki modell. Ennek előnye az ügyfelek számára: zökkenőmentesen válthatnak az online és offline csatornák között, valamint közvetlenül rendelhetnek a Volkswagentől, miközben az általuk választott márkakereskedő marad a helyi kapcsolattartó. A márkakereskedő ebben az új modellben ügynökként vesz részt, és ezért a Volkswagentől jutalékban részesül.
A Volkswagen összes kereskedelmi partnere elfogadta az ID. család új értékesítési modelljét

Az ügynöki modell megteremtette a szerződéses alapot az online üzletkötés és a bemutatótermeken alapuló kereskedelem integrálásához. Az értékesítés kezdetétől az ügyfelek közvetlenül a Volkswagentől rendelhetik meg az ID. járműcsalád modelljeit. Ezzel egyidejűleg kiválaszthatják a számukra megfelelő márkakereskedést, amely személyes támogatást nyújt és helyszíni szolgáltatásokkal áll az ügyfelek rendelkezésére.

Az ügynöki modellben a márkakereskedők közvetítőiként vesznek részt a magánszemélyek és kisvállalati ügyfelek számára történő értékesítésben. Gondoskodnak az akvizícióról, a tesztvezetések lebonyolításáról, az üzletfejlesztésről, valamint a Volkswagennel együttműködésben a járművek átadásáról. Az ügyfél által választott márkakereskedés az értékesítési folyamat kezdetekor a bemutatóteremben történt szerződéskötéskor megszokott jutalékot és bónuszt kapja abban az esetben is, ha a járművet online, közvetlenül a Volkswagennél rendelik. A jármű árát a Volkswagen határozza meg. Ezáltal nincs szükség bonyolult ártárgyalásokra. Így a márkapartnerek tervezhető díjazással számolhatnak – függetlenül attól, hogy az ügyfél a járművet online vagy a márkakereskedésben vásárolja meg.

Holger B. Santel, a márka németországi értékesítési és marketing vezetője elmondta: „Partnereink 100%-a a fedélzeten. Komoly jelzés a jövőre nézve, hogy márkakereskedéseink ilyen széles körben elfogadták az ügynöki modellt. Az ügyfél szemszögéből a Volkswagen és a márkakereskedők egy egységet alkotnak az ügynöki szerződések megkötésével. Pontosan ezt a zökkenőmentes, minden kapcsolódási ponton összehangolt vásárlói élményt várják el ügyfeleink.”

A Volkswagen finanszírozza is a járműveket, és vállalja a maradványérték és a járművek visszaküldésének kockázatát. Santel így nyilatkozott erről: „A kereskedőknek nem kell többé előfinanszírozniuk a járműveket. A raktározási és kiállítási költségeket is átvállaljuk. A kereskedők egy vonzó lízingkoncepció keretében jutnak hozzá a kiállított járművekhez.”

Dirk Wendingen von Knapp, a Volkswagen és Audi partnerszervezet, a Volkswagen und Audi Partnerverband (VAPV) elnöke így fogalmaz: „Az ügynöki modell – főként a jelenlegi helyzetben – anyagilag jelentősen tehermentesíti a kereskedőket. Így partnereink arra összpontosíthatnak, ami a kereskedéseket pótolhatatlanná teszi: a személyre szabott, kompetens ügyfélszolgálatra. Örülök, hogy a közösen kidolgozott szerződésünket minden partnerünk aláírta. Ez jelzi számunkra az ügynöki modellbe és a szervezetbe vetett bizalmat.”

Az ügynöki modell válaszmegoldást nyújt az ügyfelek azon egyre növekvő igényére, hogy a vásárlás teljes folyamata során zökkenőmentesen tudjanak váltani az offline és az online csatornák között. Az ügyfelek engedélyével felhasználjuk az ügyfelek és járműveik adatait, hogy személyre szabottabb és következetesebb kommunikáció valósulhasson meg valamennyi kapcsolódási ponton. Ezért fejlesztettük ki az új IT-rendszert, a „Thundert”, amelyet az ID. járműcsalád értékesítésének megkezdésekor használunk először a márkakereskedésekben. A konfigurációs folyamatot is egyszerűsítettük: az ID.3 esetén 10 kattintással eljuthatunk a készre konfigurált járműig.

Az ügyfél a vásárlás folyamata során zökkenőmentesen válthat az online és az offline csatornák között (az ábra a vásárlás folyamata – Customer Journey – során az egyes kapcsolódási pontokat mutatja példaként).