AutóCity Szekszárd Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. Új hajtásrendszer a tisztán elektromos ID.-család számára – Nagyobb teljesítmény és fokozott gazdaságosság
Műszaki újdonság

Új hajtásrendszer a tisztán elektromos ID.-család számára – Nagyobb teljesítmény és fokozott gazdaságosság

Új generációjába lép az ID.-család elektromos hajtása. Az új APP550 hátsókerékhajtás formájában teljes egészében új fejlesztésű hajtásegységet kapott a Volkswagen elektromos modellcsaládja, amely fokozott gazdaságosság mellett tesz lehetővé a jövőben nagyobb teljesítményt az ID.-modellek számára. Ennek előnyei mind a menetteljesítmények, mind pedig a megnövelt hatótávok tekintetében megmutatkoznak. Az új hajtásrendszer-generációval – 210 kW (286 LE) teljesítményű változatban – várhatóan az év végétől szállítja első járműveit a Volkswagen.

Új hajtásrendszer a tisztán elektromos ID.-család számára – Nagyobb teljesítmény és fokozott gazdaságosság Open Corner

Az új elektromos hajtásrendszer koncepcionális alapjául továbbra is a Moduláris elektromos platform (MEB), azaz a Volkswagen kifejezetten elektromos modellek számára kifejlesztett járműplatformja szolgál. Amint Karsten Bennewitz, a műszaki fejlesztés hajtás- és energiarendszerekért felelős vezetője kiemelte: „Mivel a rendelkezésre álló beépítési tér nem változott, olyan új hajtástechnikát kellett kifejleszteni, amelyet az azonos keretfeltételek ellenére is jóval magasabb teljesítményszint és hatásfok jellemez. Komoly kihívást jelentett a műszaki fejlesztés és a Group Components csapata számára, az eredmény azonban jól mutatja, hogy a járművek gazdaságosságának jelentős növelése mellett az alapanyag-felhasználást is csökkenteni tudtuk.”

Nagyobb teljesítmény és jelentősen megnövelt forgatónyomaték
Az új erőforrás teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig mintegy 550 newtonméter, és többféle áttétellel is kiegészülhet. A jócskán megnövekedett forgatónyomaték tekintélyes vonóerőről gondoskodik, álló helyzetből indulva és nagyobb sebességeknél egyaránt. Az új APP550 elektromos hajtásegység magas forgatónyomatékszintjét többek között megnövelt effektív tekercs-menetszámmal és nagyobb huzalkeresztmetszettel továbbfejlesztett állórész (sztátor) alkalmazásával sikerült elérni. Ellendarabja, azaz a forgórész (rotor), erősebb és nagyobb terhelhetőségű állandó mágnesekkel készül, az erőátvitelt pedig az így ébredő nagyobb forgatónyomatéknak megfelelően megerősítve méretezték át.

Impulzus-inverter nagy áramerősséggel
Az elektromos hajtások teljesítménye szempontjából meghatározó az áramerősség, így a teljesítmény és a hatásfok növelése érdekében további alapvető komponensként az impulzus-invertert (PWR) is nagyobb fázisáramokra tervezték át. E technika alkotja a hajtásrendszer „agyát”, amelynek üzemi szoftvere a rendszer folyamatainak gazdaságosságáról is gondoskodik. Ez például az órajel-frekvenciákat és a modulációs eljárásokat is érinti az elektromos gép számára szükséges váltakozóáram előállítása során, amelyekkel a motor a terhelési fázistól függően magasabb hatásfokkal üzemelhet.

Optimalizált hőmenedzsment intelligens hűtéssel
Az elektromos hajtásrendszer hatékonyságának növelése érdekében a Volkswagen a hajtásegység több komponensét is továbbfejlesztette, köztük a hőmenedzsmentet is. Az új hajtás így olyan energiatakarékos hűtéssel rendelkezik, amely elektromos működtetésű olajszivattyú nélkül működik. A rendszer az áthajtómű fogaskerekei, illetve az olaj továbbítására és elosztására szolgáló, speciálisan kialakított alkatrészek segítségével tulajdonképpen önállóan hűtheti magát. A felmelegedett olajat a jármű hűtőköre hűti vissza, folyamatosan optimális üzemi hőmérsékletén tartva a hajtásrendszert. A motor állórészét külső oldalán vízhűtő köpeny veszi körül.

Volkswagen Kassel, az elektromos hajtásrendszerek központja
A motor forgórésze és állórésze, valamint az erőátvitel alkotta hajtásegység gyártása a Volkswagen Group Components kasseli termelési helyszínén zajlik. Alexander Krick, aki a Group Components szervezetében az elektromos hajtások, a teljesítményelektronikák és az erőátviteli megoldások fejlesztéséért felel, hangsúlyozta: „Immár 15 éve fejlesztünk elektromos gépeket, illetve hozzájuk tartozó erőátviteleket, és több mint 10 éve gyártjuk is őket ezen a telephelyen.” Az elektromos gépek és erőátviteli megoldások termék- és folyamatinnovációi a hatásfok és a teljesítmény jelentős növekedését eredményezték. Amint Krick rámutatott: „Sokéves tapasztalatunkkal – például speciális mágnesalapanyagok vagy különleges megmunkálási eljárások alkalmazásával – a teljes rendszert optimalizáltuk, jelentősen növelve gazdaságosságát.”

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.